Handelbetingelser

Handelsbetingelser for Remarket.dk

Handelsbetingelser for Remarket.dk

1. Generelt

Disse betingelser er gældende for forbrugere ved handel på Remarket.dk Varer købt på Remarket.dk er alene henvendt til forbrugere, og ved bestilling af varer på Remarket.dk bekræftes det at varer ikke er købt med henblik på videresalg.

Erhvervsdrivende der ønsker at handle på Remarket.dk bedes rette henvendelse til vores Erhvervsafdeling på erhverv@remarket.dk. For erhvervskunder sker indbetalingen til Remarket.dk via tilsendt faktura med 14 dages betalingsbetingelse.

Denne online shop drives og ejes af Trendmedia Aps.

Remarket.dk
En del af Trendmedia ApS
Skavholmvej 8
8520 Lystrup
E-mail: support@remarket.dk

CVR-nr. 38722794

2. Levering

Remarket.dk bestræber sig på at levere varen til kunden så hurtigt som muligt. Remarket.dk prøver hele tiden at fører hele sortimentet som lagervarer, og Remarket.dk kan i de fleste tilfælde have varen klar til afsendelse inden for 1-2 hverdage, efter at vi har modtaget din bestilling. En afvigelse af dette vil blive meddelt til kunden hurtigst muligt.

Varer der er bestilles mandag – torsdag inden kl. 16.00, og fredag inden kl. 15.00 sendes samme dag. Helligdage som falder fra Mandag til Fredag anses ikke som leveringsdage. Levering til GLS Pakkeshops er gratis. Alternativt kan der vælges GLS – Omdeling til privat til 49,00 DKK eller GLS – Omdeling til erhverv til 49,00 DKK.

Remarket.dk leverer kun til Danmark, eksklusiv Grønland og Færøerne.

3. Priser

Alle priser er angivet i danske kroner, inkl. moms. Alle priser er dagspriser og opdateres løbende. De priser, der er angivet for de enkelte produkter på Remarket.dk er eksklusiv leveringsomkostninger.

4. Betaling

For at handle på Remarket.dk skal du være fyldt 18 år og være i besiddelse af et gyldigt betalingskort, som vi accepterer. På Remarket.dk kan du betale med Mobilepay, VISA, MasterCard og Maestro Viabill, Apple Pay. Der tages ikke gebyr ved betaling med betalingskort og Mobilepay. Beløbet hæves først fra din konto, når varen er afsendt til din angivne leveringsadresse. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det du har godkendt.

Alle betalingstransaktioner gennemføres via det sikre betalingssystem ePay, der er godkendt af NETS. Alle kortoplysninger transmitteres krypteret via en SSL kryptering (Secure Socket Layer).

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned. Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.  Læs mere her: www.viabill.com/kredit

5. Fortrydelsesret

Køber kan uden begrundelse træde tilbage (fortrydelsesret) fra den indgåede aftale inden fortrydelsesfristen. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, køber har modtaget sin vare. Køber skal inden udløbet af fortrydelsesfristen give os meddelelse om, at køber ønsker at fortryde sit køb. Meddelelse skal ske skriftligt til Remarket.dk på support@remarket.dk eller ved benyttelse af standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

I din meddelelse skal der oplyses ordrenummer, som findes på ordrebekræftelsen. Køber kan ikke fortryde et køb ved at nægte modtagelse af varen uden samtidigt at give Remarket.dk tydelig besked herom. Hvis køber fortryder sit køb, refunderer Remarket.dk det fulde beløb.

Remarket.dk refunderer beløbet til køber uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter meddelelsen om at gøre brug af fortrydelsesretten er modtaget hos Remarket.dk. Tilbagebetaling Remarket.dk gennemfører tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som køber benyttede ved den oprindelige transaktion medmindre køber udtrykkeligt har indvilget i anden tilbagebetalingsmetode.

Returnering af varer – Hvis køber benytter sig af sin fortrydelsesret, skal køber afsende eller aflevere varen til Remarket.dk uden unødig forsinkelse dog senest 14 dage efter den dato, hvor køber har meddelt Remarket.dk, at denne benytter sig af sin fortrydelsesret. Køber skal selv afholde omkostningerne ved returnering af varen, og denne er ansvarlig for at varen er forsvarligt pakket ind. Køber bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering, og hæfter for en eventuel forringelse af varens værdi, herunder som følge af forkert håndtering af varen. Varen bedes returneret i original emballage. Manglende eller beskadiget original emballage medfører oftest en forringelse af varens handelsværdi.

For at få det fulde beløb retur, skal du returnere varen i væsentlig samme stand og mængde, som da du modtog den. Har varen været i brug eller monteret vil Remarket.dk foretage en værdiberegning i forhold til, hvilken værdi varen vil have ved gensalg.

Du skal selv afholde de omkostninger, der er forbundet med at returnere varen.
Vi modtager ikke forsendelser, som er sendt ufranko eller pr. efterkrav.
Er varen betalt med dankort, returneres beløbet altid hertil.
Er varen betalt med overførsel til vores konto, beder vi dig vedlægge oplysninger om kontonr., hvortil beløbet for varen kan returneres.

Varen skal sendes til adressen Remarket.dk – Skavholmvej 8 – 8520 Lystrup. Der bedes vedlægges kopi af fakturaen.

Vi bestræber os på, at returnere dit tilgodehavende i løbet af 8-10 dage, men i perioder med ferie eller travlhed, kan der gå lidt længere.

6. Reklamationer

Når du handler på Remarket.dk finder købelovens mangels regler anvendelse. Hvis du mener, at din vare har en fejl eller en mangel, skal du kontakte vores kundeservice her. Når du henvender dig, skal du forklare, hvad fejlen eller manglen ved varen er. Du skal kontakte os snarest muligt og inden for rimelig tid efter, at du er blevet opmærksom på fejlen eller manglen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Hos Remarket.dk dækker vi ud over den almindelige reklamationsret da vi giver 2 års fuld garanti og 1 års garanti på batterier.

Klagemuligheder
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til vores kundeservice på Remarket.dk, telefon: 42504150 eller på mail support@remarket.dk . Hvis det ikke lykkedes os at finde en løsning kan du klage til  Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg,

www.naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

7. Prisgaranti

Følgende krav skal opfyldes for prisgaranti:

Varen skal være på lager hos vores konkurrent.
Prisgarantien gælder ikke ved tilbud lignende køtilbud, åbningstilbud eller tilbud i begrænset antal.
Yderligere gælder prisgarantien ikke tilbud, som kræver en form for medlemskab, ved auktioner eller hvis tilbuddet kommer fra en virksomhed, som hovedsageligt sælger engros.
Varen skal være omfattet af danske regler for garanti, forbrugerbeskyttelse, told og moms.
Dokumentationen skal indeholde varens pris, hvor den kan købes og dato for tilbuddets gyldighed.
Prisgarantien gælder kun over for danske registrerede virksomheder og webshops med dansk CVR.
Hvis du er i tvivl om, hvorvidt din henvendelse vil opfylde kravene til vores prisgaranti, så send den til os alligevel.

Vi tjekker løbende priserne hos vores konkurrenter, det vil sige fysiske danske butikker og e-handel butikker. Skulle det alligevel ske at du finder en identisk vare billigere, enten i en fysisk dansk detailbutik eller i en dansk internetbutik, skal du blot fremsende dokumentationen til os. Din henvendelse kan ske inden ordreafgivelsen eller senest 14 dage efter ordreafgivelsen. Dokumentationen kan bestå af skærmprint fra hjemmesider. Du skal fremsende dokumentationen til: support@remarket.dk. Når vi modtager henvendelsen med dokumentation, vil vi undersøge, om varerne er sammenlignelige efter ovenstående krav. Herefter får du besked fra os. Hvis produkterne er sammenlignelige, sætter vi prisen ned på hjemmesiden. Sker henvendelsen inden ordreafgivelsen, vil du kunne bestille som normalt på remarket.dk.dk efter prisen er sat ned. Sker henvendelsen efter ordreafgivelsen, bliver differencen tilbageført til din konto.

8. Personoplysninger

Vi indsamler og behandler personoplysninger om dig (herunder navn, adresse, telefonnummer og mailadresse, oplysninger om dine køb og betalingsdata), for at kunne opfylde aftalen med dig, for at kunne efterkomme dine anmodninger og for at kunne sende dig nyhedsbreve og markedsføring. Vi videregiver ikke dine oplysninger til tredjemand, medmindre vi er berettiget hertil, dog vil videregivelse kunne ske i forbindelse med en omstrukturering eller salg af vores aktivitet. Al behandling og videregivelse af personoplysninger vil ske i overensstemmelse med Persondataloven. Den dataansvarlige er Remarket.dk, Skavholmvej 8 – 8520 Lystrup, og du kan ved henvendelse hertil få oplysninger om, hvad der er registreret om dig. De registrerede oplysninger opbevares i 5 år i overensstemmelse med bogføringsloven.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på support@remarket.dk

9. Forsikringer

Vi anbefaler at du altid har en ansvarsforsikring der dækker dine indkøb.

10. Børn og unge under 18 år

Du skal være fyldt 18 år for at handle hos Remarket.dk. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra en forældre eller værge.

11. Kontakt

Vedrører din henvendelse køb på www.remarket.dk, bedes du kontakte vores kundeservice på support@remarket.dk. Alle mails besvares indenfor 24 timer. Hvis du ønsker at kontakte Remarket.dk hovedkontor, kan du kontakte os på Tlf. 42504150

12. Standardfortrydelsesformular

Hent Standardfortrydelsesformular her

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 13.07.2020