Handelbetingelser

Handelsbetingelser for Remarket.dk

Handelsbetingelser for Remarket.dk

  1. Generelt

Disse betingelser er gældende for forbrugere ved handel på Remarket.dk Varer købt på Remarket.dk er alene henvendt til forbrugere, og ved bestilling af varer på Remarket.dk bekræftes det at varer ikke er købt med henblik på videresalg.

Erhvervsdrivende der ønsker at handle på Remarket.dk bedes rette henvendelse til os på kontakt@remarket.dk. For erhvervskunder kan indbetalingen til Remarket.dk ske via bankkonto eller via tilsendt faktura med 8 dages betalingsbetingelse.

Denne online shop drives og ejes af Remarket ApS.

Remarket.dk
Brunbjergvej 4
8240 Risskov
E-mail: support@remarket.dk

CVR-nr. 42157538

  1. Levering

Remarket.dk bestræber sig på at levere varen til kunden så hurtigt som muligt. Remarket.dk prøver hele tiden at fører hele sortimentet som lagervarer, og Remarket.dk kan i de fleste tilfælde have varen klar til afsendelse inden for 1-2 hverdage, efter at vi har modtaget din bestilling. En afvigelse af dette vil blive meddelt til kunden hurtigst muligt. Leveringstiden er typisk 1-2 hverdage. Skulle der opstå forsinkelser, så tager vi altid kontakt til kunden.

Varer der er bestilles mandag – fredag inden kl. 10.00 sendes samme dag. Helligdage som falder fra Mandag til Fredag anses ikke som leveringsdage. Levering til GLS Pakkeshops er gratis. Alternativt kan der vælges GLS – Omdeling til privat til 49,00 DKK eller GLS – Omdeling til erhverv til 49,00 DKK.

Remarket.dk leverer kun til Danmark, eksklusiv Grønland og Færøerne.

  1. Priser

Alle priser er angivet i danske kroner, inkl. moms. Alle priser er dagspriser og opdateres løbende. De priser, der er angivet for de enkelte produkter på Remarket.dk er eksklusiv leveringsomkostninger.

  1. Betaling

For at handle på Remarket.dk skal du være fyldt 18 år og være i besiddelse af et gyldigt betalingskort, som vi accepterer. På Remarket.dk kan du betale med Mobilepay, VISA, MasterCard og Maestro Viabill, Apple Pay. Der tages ikke gebyr ved betaling med betalingskort og Mobilepay. Beløbet hæves først fra din konto, når varen er afsendt til din angivne leveringsadresse. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det du har godkendt.

Alle betalingstransaktioner gennemføres via det sikre betalingssystem ePay, der er godkendt af NETS. Alle kortoplysninger transmitteres krypteret via en SSL kryptering (Secure Socket Layer).

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse samme dato hver måned.

Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.

Læs mere her: www.viabill.com/dk/legal/viabill/

Med Anyday kan du dele din betaling op i 4. Du betaler 25 % når varen leveres, og det resterende beløb betales af over de følgende 3 måneder. Anyday er gratis for dig, så længe du betaler til tiden. Med Anyday får du en konto, som du kan anvende ved alle webshops, der tilbyder betaling gennem Anyday.

Læs vilkår for Anyday her: www.anyday.io/da/terms-conditions/shopper

  1. Fortrydelsesret (udvidet 30 dages returret)

Køber kan uden begrundelse træde tilbage (fortrydelsesret) fra den indgåede aftale inden fortrydelsesfristen. Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, køber har modtaget sin vare. Køber skal inden udløbet af fortrydelsesfristen give os meddelelse om, at køber ønsker at fortryde sit køb.

Meddelelse skal ske skriftligt til Remarket.dk. Vi anbefaler at du bruger vores elektroniske retursystem, da dette vil gøre behandlingen af din fortrydelse betydeligt nemmere og hurtigere.
Du kan også give besked ved at skrive til os på support@remarket.dk eller ved benyttelse af standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

I din meddelelse skal der oplyses ordrenummer, som findes på ordrebekræftelsen. Køber kan ikke fortryde et køb ved at nægte modtagelse af varen uden samtidigt at give Remarket.dk tydelig besked herom. Hvis køber fortryder sit køb, refunderer Remarket.dk det fulde beløb, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder).

Remarket.dk refunderer beløbet til køber uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter meddelelsen om at gøre brug af fortrydelsesretten er modtaget hos Remarket.dk. Tilbagebetaling Remarket.dk gennemfører tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som køber benyttede ved den oprindelige transaktion medmindre køber udtrykkeligt har indvilget i anden tilbagebetalingsmetode.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Returnering af varer – Hvis køber benytter sig af sin fortrydelsesret, skal køber afsende eller aflevere varen til Remarket.dk uden unødig forsinkelse dog senest 14 dage efter den dato, hvor køber har meddelt Remarket.dk, at denne benytter sig af sin fortrydelsesret. Køber skal selv afholde omkostningerne ved returnering af varen, og denne er ansvarlig for at varen er forsvarligt pakket ind. Køber bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering, og hæfter for en eventuel forringelse af varens værdi, herunder som følge af forkert håndtering af varen. Varen bedes returneret i original emballage. Manglende eller beskadiget original emballage medfører oftest en forringelse af varens handelsværdi.

For at være sikker på, at få det fulde beløb retur, skal du returnere varen i væsentlig samme stand og mængde, som da du modtog den.

Har varen været i brug eller monteret vil Remarket.dk foretage en værdiberegning i forhold til, hvilken værdi varen vil have ved gensalg.

Vi modtager ikke forsendelser, som er sendt ufranko eller pr. efterkrav.
Er varen betalt med overførsel til vores konto, beder vi dig vedlægge oplysninger om kontonr., hvortil beløbet for varen kan returneres.

Varen skal sendes til adressen Remarket.dk – Brunbjergvej 4 – 8240 Risskov. Der bedes vedlægges kopi af fakturaen.

  1. Reklamationer

Når du handler på Remarket.dk finder købelovens mangelsregler anvendelse. Hvis du mener, at din vare har en fejl eller en mangel, skal du kontakte vores kundeservice her. Når du henvender dig, skal du forklare, hvad fejlen eller manglen ved varen er. Du skal kontakte os snarest muligt og inden for rimelig tid efter, at du er blevet opmærksom på fejlen eller manglen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Reklamationen dækker ikke slitage på varer (eks. batterier), hvis varen har haft den holdbarhed, som man med rimelighed kan forvente.

Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte support@remarket.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

  1. Prisgaranti

Følgende krav skal opfyldes for prisgaranti:

Varen skal være på lager hos vores konkurrent.
Prisgarantien gælder ikke ved tilbud lignende køtilbud, åbningstilbud eller tilbud i begrænset antal.
Yderligere gælder prisgarantien ikke tilbud, som kræver en form for medlemskab, ved auktioner eller hvis tilbuddet kommer fra en virksomhed, som hovedsageligt sælger engros.
Varen skal være omfattet af danske regler for garanti, forbrugerbeskyttelse, told og moms.
Dokumentationen skal indeholde varens pris, hvor den kan købes og dato for tilbuddets gyldighed.
Prisgarantien gælder kun over for danske registrerede virksomheder og webshops med dansk CVR.
Hvis du er i tvivl om, hvorvidt din henvendelse vil opfylde kravene til vores prisgaranti, så send den til os alligevel.

Vi tjekker løbende priserne hos vores konkurrenter, det vil sige fysiske danske butikker og e-handel butikker. Skulle det alligevel ske at du finder en identisk vare billigere, enten i en fysisk dansk detailbutik eller i en dansk internetbutik, skal du blot fremsende dokumentationen til os.
Med identisk vare menes, at det skal være den samme vare som skal have samme specifikationer og være klassificeret som værende i samme stand.

Din henvendelse kan ske inden ordreafgivelsen eller senest 14 dage efter ordreafgivelsen. Dokumentationen kan bestå af skærmprint fra hjemmesider. Du skal fremsende dokumentationen til: support@remarket.dk. Når vi modtager henvendelsen med dokumentation, vil vi undersøge, om varerne er sammenlignelige efter ovenstående krav. Herefter får du besked fra os. Hvis produkterne er sammenlignelige, sætter vi prisen ned på hjemmesiden. Sker henvendelsen inden ordreafgivelsen, vil du kunne bestille som normalt på remarket.dk.dk efter prisen er sat ned. Sker henvendelsen efter ordreafgivelsen, bliver differencen tilbageført til din konto.

  1. Personoplysninger

Vi indsamler og behandler personoplysninger om dig (herunder navn, adresse, telefonnummer og mailadresse, oplysninger om dine køb og betalingsdata), for at kunne opfylde aftalen med dig, for at kunne efterkomme dine anmodninger. Vi videregiver ikke dine oplysninger til tredjemand, medmindre vi er berettiget hertil, dog vil videregivelse kunne ske i forbindelse med en omstrukturering eller salg af vores aktivitet. Al behandling og videregivelse af personoplysninger vil ske i overensstemmelse med Persondataloven. Den dataansvarlige er Remarket.dk, Brunbjergvej 4 – 8240 Risskov, og du kan ved henvendelse hertil få oplysninger om, hvad der er registreret om dig. De registrerede oplysninger opbevares i 5 år i overensstemmelse med bogføringsloven.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på support@remarket.dk.

  1. Forsikringer

Vi anbefaler at du altid har en ansvarsforsikring der dækker dine indkøb.

  1. Børn og unge under 18 år

Du skal være fyldt 18 år for at handle hos Remarket.dk. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra en forældre eller værge.

  1. Kontakt

Vedrører din henvendelse køb på www.remarket.dk, bedes du kontakte vores kundeservice på support@remarket.dk. Vi bestræber os på at svare alle mails indenfor 48 timer. Hvis du ønsker at kontakte Remarket.dk hovedkontor, kan du kontakte os på Tlf. 42504150

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:

Remarket.dk

Brunbjergvej 4

8240 Risskov

E-mail: support@remarket.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn:______________________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  __________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 02.12.2021